söndag 10 oktober 2010

Boende.

Idag återvände jag till Zambia efter en mycket intensiv och lärorik vecka i Zimbabwe. Jag har flyttat, igen, nu tillfälligt till hem till en på kontoret och kommer att se över saker och ting på måndag. Igen. Lite ironiskt är det nog ändå, att jag är här för att jobba med just bostadsbrist och själv inte har en stabil plats att bo på. De tycker det iallafall, mina arbetskamrater... Vore bara skönt att packa upp väskan liksom. Men det kommer.
Är trött efter att ha gått och lagt mig vid 00.30 (avskedsmiddag i Harare igår) för att sedan gå upp 04.30 för att ta flyget Harare - Johannesburg- Lusaka. Den flighten tar ungefär 5 timmar, att flyga Harare - Lusaka tar ca 40 min... Men finns det inga andra flyg så blir det ju så. Otroligt turbulent inflygning till Lusaka dock, har aldrig sett så många kräkas på ett plan samtidigt (ungefär 5 st). Jag klarade mig dock. Satt och tänkte "glada tankar, glada tankar!" under hela turbulensen. Men sen tog det ett par timmar att skifta från grön ansiktsfärg...det får erkännas. (Hemmagjord vegelasagne av John (au pair hos Anna som jag nu bor hos) och ett par öl på Mickeys pub i kvarteret hjälpte :)

Ska skriva mer om hur veckan har varit framöver. Just nu vill jag bara krama alla er därhemma (och i Mexico!). Det är dock lite svårt, fysiskt liksom, men jag bär er med mig och somnar snart och hoppas ni alla har det bra.
Tröttheten gör saknaden lite starkare. Ni vet. Men allt är fint. :)
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar