tisdag 5 juli 2011

Tråk.

Sitter mest vid datorn och jobbar. Det är inte så jättekul. Vissa dagar verkligen släpar sig fram.
Härligt då att det finns några sköna människor som finns där tillgängliga för chat. Så att det blir lite mer socialt mellan varven.
Nåväl. På fredag åker jag till Stockholm för en mycket social helg. Då får jag ta igen det jag missar nu de här ganska så isolerade dagarna. Stockholm var längesedan, Sofia var längesedan. Det kommer att bli så fint att få snacka igenom allt som hänt och som ska hända. Åh.

Självklart ska ni få se några bilder från balkongen. Tomt vore väl annars!

Min andra skrutt! Femkronorsstackaren från realådan har nu äntligen hämtat sig och belönar mig så här fint. Det kunde man knappt tro när den flyttade hem hit. Alldeles torr, svart och eländig. Men nu! Vacker som en dag.

Och vad är det här? Smultron! I våras stack det ju upp en liten pinne av en smultronplanta från förra året. Livskraftig sak det där. Egenodlad från frö, tänker jag påpeka igen...

Stor och underbar tronar den i mitten av min gott & blandat-låda.

Och så dagens lunch. Tror jag ska gå och köpa lite fin mozzarella och äta de här med.

4 kommentarer:

  1. jag älskar dina balkonginlägg. :)

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Jag älskar min balkong :)

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅ vad det ska bli fint att du kommer hit! Jag längtar!Dock har mina tomater inte alls kommit så långt som dina. Tusen kramar / Fia

    SvaraRadera
  4. Det är okej, jag kanske kan ta med några! :)
    Imorgon ses vi! Åh! Grymt! KRAM!

    SvaraRadera