söndag 17 juli 2011

Bubblor.

Igår mådde jag bättre. Fejade hemma och tvättade fönster och festade till det lite extra med nytt filter i dammsugaren. Ni anar festen? Härligt.
Sen Slottsskogen.

Firade Luana som lämnat in sin uppsats. Man firar med bubblor, så är det ju.

Bubblor i alla former.

Det var som en dröm.

Vi grillade majs och halloumi. Grillad majs med smör och salt är så fruktansvärt gott.
Ett annat ord för vidbränd är för övrigt "kolgrillad".

Sofie kom förbi och det blev allmän huvudklappning.

Hon bidrog till bubblet och hjälpte oss att dricka upp ordentligt.


Sen gick vi vidare till Tullen och mötte upp några till kompisar och drack öl. Vi var där ett tag och skildes sedan åt under humoristiska former och jag började min promenad hemåt.
På vägen mötte jag en man som undrade var Kungsbacka låg. Han skulle nämligen cykla dit. Mitt i natten. Han hade hört att det är vackert där.
En anledning så god som någon tycker jag och önskade honom lycka till.

Idag mår jag sämre igen. Man ska inte städa OCH festa när man precis håller på att återhämta sig från en förkylning. Så det blir en lugn dag i soffan idag. Men det var det värt, det var en väldigt fin och rolig kväll. Underbart bubblig!

2 kommentarer:

  1. Sweet. Gillar mannen som frågade om Kungsbacka. Han kanske hade sett Melancholia :)

    SvaraRadera
  2. AAhh, det kanske han hade gjort! Märkligt och roligt möte var det i alla fall :)

    SvaraRadera