måndag 25 juli 2011

Hjärta.

Gårdagen var ingen bra dag. Idag låg i riskzonen för att bli ungefär lika dålig.
Men så dunsade det till på hallmattan. Hm, lät onekligen som ett större brev. Små brev dunsar inte. Och där ligger ett grönt och fint vadderat kuvert adresserat till mig "Sanna Fredag Williamsson". Då anar ni vem som skickat det? Onsdag! Så klart.

Inuti ligger en bok vars omslag gör mig så glad. Och texten som Onsdag skrivit till mig så fin att ett par tårar rullade ned för kinderna.

Älskade vän, du räddade min dag och mycket mer än så!
Och jag ska sitta här medan jag harvar och kämpar och tänka på hur lyckligt lottad jag är som har så fina människor i mitt liv. Det enda jag egentligen har att klaga på är att så extremt få av er faktiskt bor i Göteborg. Men inte ska det störa mig i min tacksamhet. Inte då.
Ikväll när jag är klar med dagens uppgifter ska jag slå mig ner med boken. Den kombinerar ju mitt livs största kärlekar: hundar och Afrika. Och omvärldsbevakning. Längtar!


Med Molly i ett hörn av Afrika av Vincent Dahlbäck.

Om en korrespondents liv i Johannesburg och hans arbete med att bevaka 46 länder. Och så hunden Molly, såklart. "Jag blev med Afrika och jag blev med hund."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar