fredag 2 september 2011

Höst.

Ett år har gått och bloggen börjar självdö. Jag är dock lite sugen på en trädgårdsblogg framöver. Eller ja, odlingsblogg! Guerilla gardening och mitt eget pyssel på balkongen och sånt. Kanske en kolonilott. Men det är ju typiska vår- och sommarsaker. Nu går vi mot mer höst och vinter. Vilket i ärlighetens namn skrämmer mig en del. Vintern alltså. Mörkret, kylan, halkan, vätan... HUA. Men det finns planer för hur detta ska hanteras.
Till exempel flyttar Onsdag till Göteborg! Det är så underbart att jag blir helt yr! Välkommen älskade vän! Och så tänker jag att jag ska laga vegetarisk husman och grytor och sånt där. Man får ju inte riktigt enkel tillgång till sån mat när man inte äter kött. Så själv är bäste dräng. Jojomen. Men framförallt umgås mer med människor jag tycker om. Det fixar det mesta.

Älskade, saknade lilla jycke!

Vintrarna blev svårare efter att Tyson dog.
Nej, det är inte härligt att behöva gå promenader när det regnar småspik eller är ren is överallt där man går. Men att just vara ute ett par timmar varje dag, oavsett väder, det gör ju sitt på humöret och för själen. Och när vädret är fint...man njuter ju aldrig så mycket som när man är ute med en hundkamrat. Så vi får se! Kanske blir det en hundblogg i framtiden...

Statusen i mitt liv är ett mödosamt jobbsökande som liksom suger kraften ur mig. Men jag kämpar på. Och nu har jag ögonen på en spännande tjänst som jag fasen ska göra allt jag kan för att få. Till och med vara så där påstridig som de vill att man ska vara. Någonstans ska jag hitta det inom mig också. Kajsa är min coach.
Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar