torsdag 4 augusti 2011

Frulle.

Idag var det dags för frukost med Luana. Vid åtta möttes vi vid Egg and Milk men NEEEJJ!! Det var stängt på grund av vattenbrist. Hm. Halvt förstörda irrade vi runt för att hitta något annat ställe att äta på och hamnade i Haga. Där fick vi den här frukosten:

Skojar ni eller? Hur mycket som helst ju. En del gick ner men sen stördes vi av mättnad och väldigt påflugna fåglar och brist på hundar, människor och cyklar att titta på. Fast en hund fanns där. Och han stal mitt hjärta! Lilla Charlie. Det är något speciellt med skägg ändå...

Är det ens möjligt att vara så här söt? Jag tror knappt det. Åh, jag är kär!!!

Sedan blev det för jädra varmt där vid väggen, och bara från ena sidan också så vi vankade upp till Övre Husargatan igen och möttes av ett nu öppet Egg & Milk. Så vi slog oss ner i ännu mer stekande sol med kaffe och ivriga ögon för aktivt tittande på just det vi saknade i Haga; folk, hundar och cyklar. Och det fick vi, hyfsat i alla fall. Sen när kroppstemperaturen började bli på vimsig nivå strosade vi vidare till Vasa. Så här ser det ut där just nu.


Såg precis att det ligger en del sensommarlöv där.
Fast fint är det ju och jag har ingen "sommarenäröver"-panik. För det är den inte.
Långt ifrån.

Älskade stad & älskade vän. Jag har det ändå ganska bra.

7 kommentarer:

  1. Göteborg kan verkligen ge en den där känslan av hemkärlek ibland. Men nu tycker jag allt cykelspanet ska övergå i handling..

    Enter "hipstermodifierad" fixie!
    http://www.blocket.se/malmo/Sson_028_hipstermodifierad_35120111.htm?ca=11&w=1&last=1

    PS: Är du säker på att det där var en hund?

    SvaraRadera
  2. Tycker jag med! Vi kanske kan starta en insamling till Luana så att hon snart kan glida runt på en fixie?

    Åh, klart det var en hund! En liten aphund! :) VILL HA. Griffon till mig, fixie till Luana? Yey!

    SvaraRadera
  3. Haha, ok. Kanske kan starta upp "Fixie-Griffie Aid?" Om det går bra blir denna given:

    http://www.cafepress.com/+dog_tshirt,203202699

    SvaraRadera
  4. Hahaha. Fanastiskt! Ja, jag kan inget annat än hålla med. Griffie till Sanna och fixie till mig.. Kan vi kalla vår insamling för FGAid? Eller låter det som ett konstigt ord som insinuerar nåt snuskigt? Eller kanske GFAid? Låter väldigt ngo och seriöst.. Win!

    Men om ingen ger mig pengar till en fixie så får jag ju bygga en själv.. och griffien kan vi köra en grab-n-run på.

    SvaraRadera
  5. Haha. "hipstermodifierad".. <3

    SvaraRadera
  6. Grab-n-run! Det nya svarta! =)

    GFAid låter bra. Det kör vi på!

    SvaraRadera