måndag 8 november 2010

Flygmyror.

Precis nu när jag skrev ett mail till morfar så kom jag på en sak som jag inte skrivit om här men som är ganska fräck.
Citerar från mailet:

'Jag fastnade i en dimma av flygmyror förra veckan. Efter första regnet så hände det häftiga att miljarder med flygmyror lämnade marken samtidigt. Och när de tappade sina vingar..ja..det var en som ljust grå dimma och jag fick massor med vingar (och myror) i håret. Låter kanske lite äckligt men jag var fascinerad. Det var som om de kom upp på en given signal. Och jag kunde höra det prassliga ljudet av alla dessa vingar. Magiskt på ett vis.'


Helgen har jag tillbringat i sängen med min onda hals så har inget roligt alls att berätta om det. Men idag flyttar jag igen, för sista gången kanske till och med?
Hem till Maria och lilla vovven Buju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar