tisdag 2 november 2010

Åska.

Äkta svenskt att blogga om vädret, hehe, men igår föll regnet rejält och med det kom åskan. Helt fantastiska smällar! Hörde knappt vad som sas på tv:n... Underbar natt sedan med sval regndoftande luft. Första gången jag behövt täcke sedan jag kom hit faktiskt. Skön känsla :) Nu på dagen är det dock soligt och varmt igen vilket ju så klart är toppen. Regn på natten, sol på dagen, det vore ett vinnande koncept!

Idag har jag flyttat igen. Från Kudu Road till Roan Road (kristna stället). Det var ett stort välkomnande när jag kom tillbaka. Är ju lite känd på det där stället...blir så när man är den enda som är ute och rumlar om nätterna antar jag! =) Nä då, jag har god kontakt med de flesta som jobbar där och blev faktiskt erbjuden en ganska hyfsad deal gällande långvarigt boende... Mm, lite lockad faktiskt. Framförallt är det närheten till kontoret som är tilltalande. Att kunna promenera är så mycket värt jämfört med att behöva åka buss eller taxi. Från Roan är det dessutom nära till Melissa supermarket och annat käckt...
Från att inte ha nånstans att bo till att ha två ställen. Så det kan bli.

2 kommentarer:

  1. Melissa Supermarket! 20 år senare :D

    SvaraRadera
  2. Japp! Melissa Supermarket Kabulonga. Det du! Utbudet idag är smått fantastiskt jämfört med på vår tid, halloumi och allt möjligt finns det... =)

    SvaraRadera