fredag 16 mars 2012

Planen.

Ledig fredag. Eller ja, ledig och ledig. Men jag jobbar inte i alla fall. Planen för idag är att läsa och läsa. Sen som paus ska jag ta och beskära mina pelargoner... Jag planterade om dem för ett tag sen men beskärningen drar jag alltid ut på för jag hatar det. Precis som att toppa små växter och annat som innebär stympning. Usch, det skär i själen. Men, det är ju bra för dem. De blir finare, starkare och så vidare.

Mårbackabebisarna. Älskar älskar de här två.

För ett annat tag sedan så planterade jag om vår stora Benjaminfikus. Det var nervöst. Den har stått i samma kruka i ett antal år och bara fått lite påfyllning med ny jord uppifrån. Men nu var det dags, när man får dåligt samvete varje gång man tittar på en växt så får man hugga i.

Herr Benjamin. Frisk och fräsch. Kompisen bredvid är mellan krukor som vi säger.
 Och vet ni, den verkar må bra! Den dog inte av chocken som var min största rädsla. Så ny hoppas jag på massor med nya små blad eller i alla fall en djupare grön färg. Och ett längre liv, framförallt.

Hej långskånk, snart blir du kortare!

Nej, jag gör inte tummen upp så här fult. Vill bara visa mitt nagellack som jag fick i present av en gäst på jobbet! Marzipan heter färgen. Nästan så man blir fikasugen. Men framförallt skriker det VÅR!
Älskar när tulpaner blir så här dramatiska.
När jag grejat klart med mina älsklingar så bär det ut på stan med en annan! Luana och jag ska presentshoppa och bara allmänt strosa. Sedan möter vi upp en älskling till, Johan, och då kommer vi att inta alkoholhaltiga drycker tillsammans. Förmodligen av sorten med malt och humle. Bra fredag känner jag. Jag är inte helt frisk dock. Fasen vad segt det här var. Men jag blir inte kallsvettig av att resa mig upp från soffan längre. BRA av mig att vila hemma på kvällarna hela veckan. Tråkigt, men bra.

Ha en fin helg kära ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar