måndag 5 mars 2012

Löfte.

Igår var det äntligen dags att gå och se Damien Jurado på Nef med Johan, brorsan och Terese.
OCH SÅ BRA DET VAR!
Åh. Vi åt middag på Nef innan konserten, hade bokat bord. Så gott! Jag åt den vegetariska rätten och det var mums. Sen så kom förbandet, Tom Brousseau,  och sen kom äntligen Damien med sitt band. Han var rolig, fantastiskt säker med sin röst och så låtarna då som verkligen kan lyssnas på gång efter gång. Han spelade ett set med sitt band och vinkade dem sedan av scenen och körde fyra låtar ensam. Då kom tårarna och ja, jösses vad fint.

Mitt löfte till mig själv att verkligen gå på fler spelningar och konserter. I år har jag varit på Anna Ternheim, M83 och så Damien Jurado. Jag har köpt festivalpass till Clandestino i juni och har fått biljetter till Bruce Springsteen i juli. Så det är bara att fylla på, mars, april och maj! Tipsa gärna.

Och lyssna gärna på Jurado, det är både du och han värd.


Han spelade den här gamla fina låten. Åh.

Damien Jurado - Ohio


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar