söndag 18 mars 2012

Året.

Nu har jag varit hemma i ett år. Den artonde mars förra året kom jag tillbaka till Göteborg efter ett halvt år i Lusaka. Det här året har inte riktig blivit som jag önskat men det har ändå varit ganska bra.
Det jag önskar mest är nog att jag hade fler svar. Tycker mest att det är frågorna som blir fler...
Mest nöjd är jag med mina vänner och all kärlek som jag får. Minst nöjd är jag med jobbsituationen.
Jag drömmer väldigt mycket om att skaffa hund men också om att arbeta utomlands (Afrika, alltså). Jag drömmer också om att skriva mer än vad jag gör. Jag drömmer om att känna ro och balans. Och meningsfullhet.

Men det är väl bara att kämpa på så kanske svaren på mina frågor en dag blir begripliga. Tills dess är det bara att försöka göra det bästa av det man har.
Och lyssna på Bruce Springsteen emellanåt, gärna Jungleland.

Bild från igår innan jag knallade iväg på 30-årsfest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar