söndag 6 maj 2012

Fredagen.

Ett foto i timmen. Fredag.
Ibland kanske det blir mer än en bild men det bjuder jag på.

 
6.45. Klär på mig för att gå till jobbet.


"Snälla gå inte, låt oss leka med snören och kela istället!" Stella är morgonpigg.

7.45. Gör frukost till gästerna på hotellet. Ägg och Kalles kaviar ska det vara, bland annat.

8.45. Bäddar rent och städar. Nästan alla våra patient-gäster åker hem över helgen. Bra läge att städa lite extra noga.

9.45. Städar fortfarande. Och det här är ingen tavla, det är utsikten. Vackert som sjutton.

10.45. Mellanmål. Snabba kolhydrater och lite fett. Gör susen.

11.45. Går hem. Så här ser det ut när man jobbar granne med vitsippsdalen.

12.45. Äter en märklig sallad till lunch.


13.45. Fredagspiffar med bonuslack från OPI. Färg: Mermaid's Tears.
14.45 Tar en dusch och ett glas vatten för att piggna till efter eftermiddagsluren som verkligen behövdes.




15.45 Killar Stella mellan tårna. Rosa trampdynor liksom. Sötchock.



 

16.45. Har gjort mig iordning och även klarat av en nys-attack, därav den gråtmilda uppsynen.






17.45. Terese och brorsan lagar mat och jag tittar på och dricker vin.

18:45 Resultatet: auberginerullar fyllda med halloumi och gott bakade i tomatsås. Till det couscous, tzatziki, sallad, grillad majs och lite mer halloumi. Suveränt gott!


19.45. Jag beger mig mot Järntorget för att möta upp Johan, Peter, Maria, Sofie och Luana.

204.5 Luana och jag på L'assassino. Johan viftar med handen för att också få vara med på bilden.

21.45 Vi går till Pustervik. Här något suddigt Sofie och Luana.
22.45. Fast förmodligen senare. Första bandet spelar, High hats.

23.45. Min kusin Peter bjuder en mer seriös min än situationen kräver.
00.45 Trubbel på scen! Stefan till vänster och så halvnakna kören till höger.
01.45, kanske. Idel glada miner hur som helst! Jag, Luana och Sofie.
Sen var det dags att knalla hemåt efter en lång och bra dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar