onsdag 2 maj 2012

Blomvakt.

Nu när Onsdag är i Sudan i fem månader passar jag hennes Doktor Westerlund som hon fick av mig i inflyttningspresent. Han var en gänglig rackare men nu tror jag att jag börjar få ordning på formen. Uppstammad och med rikt bladverk är tanken. Sakta men säkert.

Eller vad tycker du, Onsdag? 


Ute på tillvänjning på balkongen. Skugga bäst i början.

Eller hur, lite bättre förgrening?

Förebilden på min t-shirt. Dr Westerlund är ganska enkla att forma som akaciaträd...

2 kommentarer:

  1. Åh Fredag! Titta vad fin han är! Hälsa att jag längtar efter honom, men att jag längtar efter hans blomvakt ännu mer!
    Puss från Onsdag

    SvaraRadera
  2. Han längtar efter dig också! Och blomvakten längtar snart sönder sig... Men snart nog så!
    Puss!

    SvaraRadera