torsdag 10 november 2011

Otippat.

Hörrni, ledsen för lite småtrist blogg. Men här får ni ett tips på en jättesöt och rolig blogg:
Korvasbloggen.
Fullkomligt otippad för mig att följa när det ändå handlar om såna där små människor, eller ja, en specifik liten människa nämligen Korvas! Den skrivs av hennes pappa och han är underbar när det gäller att fånga det bästa hos barn. De små finurligheterna liksom.
Så, kolla in vetja!

Här är ett exempel på hur han skriver:

Vi hann spela en stund före nattningen, Korvas och jag, och hon jublade och highfivade med inneboende varje gång jag sköt en boll i hennes mål. ”Ja, ja!” skrek hon, varför jag länge trodde att vi spelade på samma lag. Ända tills hon sa att jag inte ”vinde”, vilket antydde att vi ändå hade någon sorts tävling som min dotter uppenbarligen höll på att vinna. I så fall kunde hon gott styra sina egna spelare, tänkte jag.

Men jag sa inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar