måndag 7 november 2011

18.

Vill bara säga hej hej och säga att den föregående veckan var en vecka av ganska tung press. Flera olika saker sammanföll och gårdagen var slutet på det hela. 18 år sedan min äldsta bror dog. Jag hatar ju såna där dagar. Speciellt symmetrin i att han själv bara blev 18 år. Att han nu har varit död lika länge som han levde. Usch. Usch.
Det var dock tyngre dagarna innan. När själva dagen väl kom så var det okej på nåt vis.
Brorsan och jag åkte till kyrkogården och gjorde vinterfint. Granris, ljung, en orange ljuvlig ros och så lyktan med tänt ljus. Att stå där i mörkret och se ut över alla gravar som just den här helgen alla har tända ljus...det är så himla fint. Bland det vackraste jag vet.
Och jag är barnsligt förtjust i att det finns gravljus som brinner i 110 timmar. Helt galet ju!

Så nu ser jag fram emot en ganska lugn och rolig vecka. Vi ska äta middag, dricka öl, se på film och ha det bra.
Tack alla fina för att ni finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar