onsdag 25 januari 2012

Humör.

Det är konstigt det där med humör. Vissa dagar vill bara aldrig bli bra. Medan andra bara är det. Även om ingenting har förändrats så kan det ändå kännas så annorlunda. Mystiskt.

Idag är en sån där bra dag. Och det är så himla skönt. På en bra dag är jag minst dubbelt, eller snarare trippelt så effektiv som en inte bra dag. Men framförallt är det så himla skönt att inte ha tårarna brännande innanför ögonlocken och inte riktigt veta var de kommer ifrån, att ha ork och lust att träffa folk och inte bara längta efter sömn. Att känna hopp, ha energi och känna sig lätt om hjärtat. Det är en bra dag det.

Inte för att jag oftast går runt och mår dåligt men den senaste tiden har varit brutalt tung stundtals. Men jag är inte orolig, vet att det går över. Och jag vet att det kommer en vår, både för naturen och för mig.


Anna Ternheim - Today is a good day

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar