söndag 8 januari 2012

Första helgen.

Det har varit fullt upp. I fredags gick Luana, Onsdag och jag till My dog på Svenska Mässan.
Åh herregud.
Hundar överallt. Hjärtat värkte, händerna fick klappa många sötnosar och hundsuget var massivt. Det pendlar lite det där men på det stora hela saknar jag att ha hund nästan jämt. Får se när det blir av...kanske till sommaren?

Här är förresten min nyaste kjol. Har inte köpt kläder på evigheter men hittade den här fina på Beyond retro när brorsan och jag gick på stan och jag gillar den verkligen. Den är lite vippig och hög i midjan. Om man tittar noga så ser man att mitt linne ser hemskt dammigt ut och det är från hundmässan... Hundhår överallt!

Sen gick jag hem och vilade lite och åkte sen till min äldsta kusin som hade födelsedagskalas. Vi åt, drack och snackade och det är alltid roligt att träffa kusinerna. Sen gick jag ner till Red Lion för att dricka öl med några favoritpersoner.
Men oj så trött jag var. Sex timmar hundar, släktkalas och sen några öl....
Knallade upp på berget med karl'n min och sov sött och länge.

Igår så var det planerat häng med bror. Vi inledde hemma med en flaska rosébubbel och tog oss sedan till Canton House och åt den helt fantastiska laxrätten de har där. Alltså, det är lätt det godaste jag vet just nu. Gå dit och ät! Nr 43 är det tror jag.
Magiskt gott.

Sen åkte vi hem igen, tokmätta och mycket nöjda. Väl hemma blev det lite calvados och vin och musik och prat och alldeles jättebra häng fram till småtimmarna.
Det är väldigt bra för mig att umgås med min bror. Mår alltid så himla bra av det.

Nu är det söndag och jag sitter fortfarande i morgonrock men ska snart sätta igång med viktigheter för att sedan få göra roligheter. Känns bäst så.

Första veckan på 2012 har varit en ganska bra vecka ändå. Stundtals väldigt tungt och uppgivet men tack vare mina människor så finns det ljus och hopp. Tack mina hjärtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar