söndag 17 juni 2012

Restbröd.

Jag förstår att bloggen är lite rörig nu. Ingen ordning alls. Men så får det vara ibland.

Så för att öka på röran så bjuder jag på ett recept. Bakade ett lite speciellt bröd igår. Hade väldigt mogna bananer och keso som tja, inte var dålig men jag har en sån noja på mejeriprodukter. Tycker liksom de blir "gamla" jättefort. Även om jag vet att de inte är dåliga på nåt sätt. Så varför inte använda dem på andra sätt? Keso och fil i bröd, till exempel. Bara gott, på alla sätt.

 Banan & keso-bröd.


Liksom krämigt, knaprigt och lite segt.
två väldigt mogna bananer
250 gram keso
4 dl mjöl (jag tog hälften graham & hälften vete)
2 teskedar bakpulver
en halv deciliter honung
1 dl solrosfrön
1 tesked salt

Mosa bananerna. Rör ihop med keso och honung. Blanda de torra ingredienserna och rör sedan ihop allt. Häll, eller skrapa snarare, ner i smord brödform. Grädda i 200 grader i nedre delen av ugnen i ca 50 minuter.
Ät med smör och ost till en kopp te.
Godast när det är lite varmt, så använd brödrosten när det inte är ugnsvarmt längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar