fredag 1 juni 2012

David.

Idag är det min äldsta brors födelsedag.
Han skulle ha fyllt 37 år idag. Men han blev bara 18 år.
Det är så outsägligt sorgligt. Min vackra, snälla och begåvade storebror.

Ber om ursäkt för blänket i bilden. Men det hindrar inte honom från att lysa.

David Wijaya. Fina, fina brorsan!

Båda brorsorna i söta skoluniformer. Colombo, Sri Lanka.

Här är jag, ganska färsk och uppvaktad av mina storebröder. Gulligt va?

Jag fick bara känna honom i knappt tolv år. Det är så futtigt. Och det var så fruktansvärt att förlora honom. Jag slutade att växa och grät mig igenom nätterna det första året. Ensamhetskänslan var bedövande.

Undrar verkligen hur han hade levt idag, vem han hade utvecklats till konstnärligt och hur vår kontakt hade varit. Det hade jag väldig gärna velat uppleva, och framförallt, att han hade fått uppleva livet ordentligt.
Arton år är alldeles för kort tid för en människas vistelse på jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar