onsdag 4 april 2012

Syskonkväll.

Äntligen var det dags för syskonkväll. Det var extremt längesedan!

Brorsan gjorde pasta. Pastamaskinen fick han av Johan och mig i födelsedagspresent. Det är så sjukt gott!


Jag gjorde paj på hallon, blåbär och björnbär. Plus kokos, cashewnötter och klassiskt smul.

Det är alltid grymt att hänga med brorsan. Saknar honom när vi inte umgås så mycket.

Dagen efter. Lite trött men glad och på väg till lunch på Tre Indier med Luana. Guld.

Varje gång jag flätar mitt hår tänker jag på mamma som försökte fläta mitt hår åtskilliga gånger när jag var liten. Men jag hatade det. Och det sörjde hon lite. Men nu gör jag det frivilligt och oftast snyggare än så här. Men så är det väl, mamma hade rätt, som så ofta.

3 kommentarer:

  1. Oj! vad du är lik både din mamma och din mormor samtidigt på "flätbilden"

    Verkar gott med hemgjord pasta - det har jag aldrig ätit.

    Pussokram från moster.

    SvaraRadera
  2. Tycker du? Vad fint! Då är jag säkert lite lik dig också :)

    Kram, ses imorgon!

    SvaraRadera
  3. Jodu - jag skulle önska det i alla fall.
    puss.

    SvaraRadera