måndag 5 december 2011

(2) Berätta om staden du bor i.

GÖTEBORG!
Älskade stad.
Spårvagnar, Slottsskogen, hamnen, Andra långgatan, Håkan Hellström.. Ja, det finns mycket härligt i den här staden!
Jag är väl typ Göteborgare. Egentligen inte men det är ju den stad jag bott längst i och den som jag kallar min så i hjärtat så är jag definitivt göteborgare.

Göteborg är inte en så stor stad men den är inte pytteliten heller. Ganska lagom om man får säga så. Jag vet inte vad som är bäst med Göteborg men mina vänner som inte är härifrån brukar säga att folk är så himla trevliga och snälla här. Att tempot och känslan är annorlunda än i exempelvis Stockholm.

Det är ju också en väldigt segregerad stad och det är sorgligt. Och det finns gäng som håller på och bråkar.

Men för att sammanfatta vill jag säga att Göteborg är min stad i Sverige och jag gillar den mycket.

2 kommentarer: