måndag 3 september 2012

Sommaren.


Den här sommaren var inte så bra.
Vädret var dåligt. Läste någonstans att vi haft 5 dagar då det var över 25 grader varmt. Snålt med tanke på att de flesta dagar var betydligt kallare än så.
Jag har jobbat hela tiden. Bra förvisso, att ha ett jobb, men lite tungt att inte få en längre stund på sig att koppla av, koppla bort, koppla ner.

Själen var inte så bra den heller. Kroppen har gjort ont som påminnelser om att jag måste ta hand om mig men jag har struntat i det för ofta och det straffar sig. Alltid.
Så nu är det slut med det. Nåja. Så mycket jag kan så ska jag vara snäll mot mig själv. Alla som står mig nära säger att jag är för hård mot mig själv. De är ju kloka och fina människor så jag får väl ta och lita på att de kanske har en poäng.

Så nu välkomnar jag hösten. Tidigt, ja visst men jag vill väldigt gärna ha en himla fin höst nu när sommaren var så dålig. En snäll höst. En höst som fantastiskt nog bland annat innebär att att Onsdag åter igen ska bo i Göteborg!

Har satt Höstaster i krukan vid porten och även på kyrkogården.

En gammal goding passar fint in här tycker jag. The Mountain Goats - Wild Sage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar