onsdag 12 september 2012

Shake off your doubt, grab a hold.

För vems skull gör du det du gör? För vem försöker du uppnå vissa mål?
Är det för din skull?

Ofta är det ju inte så. Ibland är man också så invand i gamla mönster men också gamla drömmar att man inte längre vet om det är sant och äkta längre. Det liksom bara rullar på av egen kraft.

Jag menar inte att man ska göra saker enbart för sin egen skull..det blir ju konstigt. Men jag menar bara att det är så lätt att tappa bort sig själv på vägen när man gör en massa andra grejer, man tappar kanske bort vad det var man ville och med det kan man tappa mycket mer än så.
Samtidigt kan man så klart hitta nya, oväntade vägar. Bara så där.

Men hur våga lyssna inåt? Alltså, verkligen lyssna och sedan agera? Klurigt.
Jag har tusen tankar till men jag inser att utvecklandet av dem kommer ta tusentals ord.

Ja så sitter jag och funderar mellan Hemnet och Hundstallet, Globalportalen och UN Careers.



Grubbel grubbel.
Damien Jurado - Throwing your voice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar