måndag 6 februari 2012

Jobbet.

Förra veckan började jag jobba extra på två olika hotell. Ett av den är ett patienthotell, alltså ett sånt hotell där man kan bo när man gör medicinska behandlingar på Sahlgrenska men ändå inte mår så dåligt att man behöver vara inlagd.

Jag gör allt från frukost till in- och utcheckningar och städning. Och vet ni? Jag trivs riktigt bra. Att möta alla de här cancersjuka (absolut majoritet) människorna och deras anhöriga och prata med dem om livet och sjukdomen är väldigt fint och givande. Och lite tungt, så klart. Men det värmer när jag kan tipsa om maträtter som är enklare att äta när man har svårt att svälja efter strålning och så vidare. Jag har ju en del erfarenhet av det här med omvårdnad av cancersjuka och den kommer väl till pass. Det är väldigt mycket värme och ömhet i jobbet och det känns helt enkelt meningsfullt och fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar